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ここから始まった英語の勉強 [英語]

ネットで見つけました。


私が始めた英語の教科書。

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懐かしいな~


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今となっては、


なんで白人ばかりなの?


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このころは、カセットもなく、


フォノシートという薄っぺらなレコードで、


リスニング練習。


巻き戻して同じ単語を繰り返し聞くなんてできなかった。


これら教科書の英文を丸覚えするのが授業でした。


定期テストは、日文を英文にするだけ。


そんなの意味あるのか?


と、思ったけど、


それが後年役に立ちました。


中学の時は、


いわゆる外人の先生はいないし、


テープは無いし、


ただ、英文を何回も裏紙に書いて覚えるだけでした。


NHK教育TVの英語会話初級を見ても、


よくわからないけど、


このテーマ音楽が好きでみてました。


田崎清忠先生の発音がカッコよくて、


分からないけど聴いてました。


でも、今となってみると、


分からないけど、聴くということは語学習得に必要です。


それを今中国語でも実感しています。

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英検1級はどこ? [英語]

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ここには、英検1級ありません。


本屋にも英検1級の本はごく少量しか置いてない。


そう、誰も買わないというか、


諦めてるのでしょうか・・・


まあ、いろんな英語テストありますからね・・・


少子高齢化を迎える日本で、


英検なんて存在意義あるのかね???


JIS同様に。


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TOEICの試行テストに参加した者ですが・・・ [英語]


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今から、30年以上前、


TOEICの試行テストに参加しました。


当時は英検しかない時代、


ビジネスでの英語運用力を判定する試験でした。


当時は、身分証の顔写真のチェックもなく、


多くの早稲田の先輩の代理で受験して、


勉強しました。


時代は、変われども、


相変わらずの英語人気というか、


英語って出来ないといけませんかね。


ポケットトークなど、かなりいい出来です。


将来的には、


オンラインで通訳なしでも会議できるようになるでしょう。


スマホのアプリで、


1人で練習しても発語能力は向上しない。


日本語だって一緒。


人類は、言葉を失う危機にあります。

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スマホとAI相手に英語話すの? [英語]

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そりゃ、恥ずかしくないだろうよ。


で、ひと相手にいつ英語話すんだよ?


言葉は、人と人の間にあるのに・・・


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受験料7900円の英検3級合格、おめでとう! [英語]

ミーへ。


英検3級合格おめでとう!


「英語を話せたらいいな」の思いを」忘れずに。


地球上には、外国語として英語を話す人が多い。


だから、間違っても恥かいてもいいのです。


というか、恥の数だけ上手くなる。


赤ちゃんだって、歩けるようになるまで、


何回も転ぶ、


転ばないと立ち上がれないから。

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で、


英検3級ごとき(失礼!)の受験料が7900円とはびっくりというか、


驚き!


なんで、こんなに高いんだ!


中学生が英検(3級以上)合格したら、


受験料を国や地方が受験料を返金するようにすべきだ。


経済的に苦しい家庭の子供は、


公教育しか将来の可能性を切り開く手段がないのです。


「塾や予備校に通ったら、東大や医学部行けました!」なんてTVCMは、


こう言い替えるべきです。


「みなさん、カネあれば東大や医学部に行けます。」


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ミーへ


準2級の受験料は9200円。


2級のそれは、9700円。


高校在学中に2級取れるといいね。


でも、取れても”話せるかどうか”は、別だけどね。

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ベルリッツ、こんなシーンあります? [英語]

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価格でも、価値でもいいけどさ、

こんな場面あるのかよ。。。

現実は、阿鼻叫喚とは言わないけど、

言いたいこと言いまくる奴との闘いなのに。。。

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準備するのは当たり前。

世界はいつも動いてるんだよ。

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なんだ、「ニューノーマル」って。

英会話学校で習うような場面は、滅多にない。

現場で学ぶしかないんです。

英会話学校は、虚業です。


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Inaugural poet Amanda Gorman [英語]

バイデン米国大統領の就任式で披露されたAmanda Gormanによる詩。


 


プリントアウトして読む人はどれくらいいるだろうか・・・


 


When day comes, we ask ourselves, where can we find light in this never-ending shade?


The loss we carry. A sea we must wade.


We braved the belly of the beast.


We’ve learned that quiet isn’t always peace, and the norms and notions of what “just” is isn’t always justice.


And yet the dawn is ours before we knew it.


Somehow we do it.


Somehow we weathered and witnessed a nation that isn’t broken, but simply unfinished.


We, the successors of a country and a time where a skinny Black girl descended from slaves and raised by a single mother can dream of becoming president, only to find herself reciting for one.


And, yes, we are far from polished, far from pristine, but that doesn’t mean we are striving to form a union that is perfect.


We are striving to forge our union with purpose.


To compose a country committed to all cultures, colors, characters and conditions of man.


And so we lift our gaze, not to what stands between us, but what stands before us.


We close the divide because we know to put our future first, we must first put our differences aside.


We lay down our arms so we can reach out our arms to one another.


We seek harm to none and harmony for all.


Let the globe, if nothing else, say this is true.


That even as we grieved, we grew.


That even as we hurt, we hoped.


That even as we tired, we tried. 


That we’ll forever be tied together, victorious.


Not because we will never again know defeat, but because we will never again sow division.


Scripture tells us to envision that everyone shall sit under their own vine and fig tree, and no one shall make them afraid.


If we’re to live up to our own time, then victory won’t lie in the blade, but in all the bridges we’ve made.


That is the promise to glade, the hill we climb, if only we dare.


It’s because being American is more than a pride we inherit.


It’s the past we step into and how we repair it.


We’ve seen a force that would shatter our nation, rather than share it.


Would destroy our country if it meant delaying democracy.


And this effort very nearly succeeded.


But while democracy can be periodically delayed, it can never be permanently defeated.


In this truth, in this faith we trust, for while we have our eyes on the future, history has its eyes on us.


This is the era of just redemption.


We feared at its inception.


We did not feel prepared to be the heirs of such a terrifying hour.


But within it we found the power to author a new chapter, to offer hope and laughter to ourselves.


So, while once we asked, how could we possibly prevail over catastrophe, now we assert, how could catastrophe possibly prevail over us?


We will not march back to what was, but move to what shall be: a country that is bruised but whole, benevolent but bold, fierce and free.


We will not be turned around or interrupted by intimidation because we know our inaction and inertia will be the inheritance of the next generation, become the future.


Our blunders become their burdens.


But one thing is certain.


If we merge mercy with might, and might with right, then love becomes our legacy and change our children’s birthright.


So let us leave behind a country better than the one we were left.


Every breath from my bronze-pounded chest, we will raise this wounded world into a wondrous one.


We will rise from the golden hills of the West.


We will rise from the windswept Northeast where our forefathers first realized revolution.


We will rise from the lake-rimmed cities of the Midwestern states.


We will rise from the sun-baked South.


We will rebuild, reconcile, and recover.


And every known nook of our nation and every corner called our country, our people diverse and beautiful, will emerge battered and beautiful.


When day comes, we step out of the shade of flame and unafraid.


The new dawn balloons as we free it.


For there is always light, if only we’re brave enough to see it.


If only we’re brave enough to be it.


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テレビやネット映像は、


簡単なことしか伝えない。


複雑なことは伝えない。


流れ溢れる映像が、考える時間を奪う。


映像の向こうにある現実が見えない。


前記のAmanda Gormanの朗読の映像も


ネット上に溢れている。


だから、彼女の詩を読んでみることが大切。


映像の向こうにある何かを知るために、


言葉の力が必要。


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ANA Airmanship in English [英語]

今年のANAの社長挨拶の英文です。


Happy New Year. I pray from the bottom of my heart that 2021 will be a wonderful year for everyone. All of us here at the ANA Group are looking forward to devoting ourselves with renewed vigor to the safe and secure operation of every flight we operate in the new year.
 


When traveling domestically by air, I sometimes ride in an auxiliary seat in the cockpit called the "jump seat."Before boarding the aircraft, the captain first confirms the weather information, weight and performance for takeoff and landing, fuel, maintenance status, and other details with the first officer. Only once this is done does the captain approve the flight plan. Approximately ten minutes before passenger boarding starts, the captain goes over flight conditions, expected turbulence, and security matters with the cabin crew. Once all the passengers are aboard, the captain requests clearance from the control tower. When the tower grants permission to take off, the aircraft can start taxiing, and as it attains "V1" speed the pilot makes the final decision to take off. When the pilot pulls the control stick back at "VR" speed, the nose lifts and the aircraft starts to fly. The roar of the mighty engines that lift the aircraft as it steadily accelerates is a reassuring sound. When cruising altitude is reached, the tension in the air suddenly abates, and I can finally start speaking with the captain and first officer. This time is actually the reason I use the jump seat—talking with the people who work on the front lines can bring useful insights for management. Eventually, we begin to descend as we approach our destination. All eyes are focused on the runway and instruments, all ears on air traffic control communication. There's a different feeling in the air as you slowly decelerate while descending that you don't get during takeoff. When the plane makes a flawless landing, no matter what the conditions, I always feel both relief and gratitude wash over me.
  


The first officer is more than just a spare crew member. Passenger planes are designed to require two people to fly them. The captain and first officer have almost the same role in operating the craft, but the captain has full authority and responsibility for the flight as commander of the crew. Piloting a plane requires someone to act as monitor, and the captain and first officer pilot and monitor in turn to prevent mistakes. To change roles, the current pilot must first say "You have control." The pilot can only remove his or her seatbelt after hearing the other person say "I have control." In the cockpit, responsibilities are clear; even if the two are meeting for the first time, they will work together toward the same purpose to complete the flight. ANA believes that piloting is the joining of two pilots' skills and minds, with personality also a vital factor. For these reasons, the definition of "ANA Airmanship," which describes the mindset we expect of pilots in and out of the cockpit, uses a special Chinese character in the word "skill" that includes the symbol for "person." ANA's senior pilots originated the idea that with constant effort they could hone their personality, skill, and insight while always remembering to show humility toward nature and strive for safe operation—the greatest mission of all. This spirit has been carried as the cornerstone of ANA Group employees today. 2021 is the Year of the Ox, a year of steady progress. We look forward to your continued support of the ANA Group this year.


President & CEO, ANA
 Yuji Hirako

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航空会社の機内誌やHPの英語や中国語は、勉強になります。


学ぶ機会なんて、どこにでもあるもんです。

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英語について論じる本も多い [英語]

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本屋に英語、英会話の本は多く、


英語の教育や勉強に関する本も多い日本。


それでも英語、外国語が苦手な日本。


なぜか?


必要が無いから。。。


今までは。


これからの日本、


多言語国家というより、


多様性コミュニティを目指すなら、


国語ではなく、


日本語をベースにコミュニケーション力の向上が大切。


英語を論じるなら中国語も論じてよ。


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ECC、行ってもさ・・・ [英語]

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これなら大学行かなくっても・・・


また、こんなシーン、経験ないよ。


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こんなの読むくらいなら、ECC行かないよ。


「聞いてない!」、


「ふざけるな!」、


「いつまでやるの?」、


「おかしいじゃん!」・・・


こういうのを教えてくれよ。


でも、こういうのは自然と身につくものでした。

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